Відповідно до пункта 5.3 "Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій" від 10.06.2021, заступник міського голови - секретар Київської міської ради Володимир Бондаренко 18.09.2023 року доручив першому заступнику голови КМДА Поворознику М.Ю., директору Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Кандибору Р.В. та постійним комісіям Київської міської ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності, з питань транспорту, зв'язку та реклами, розглянути петицію в установленому порядку. (доручення № 08/КО-2886(п).
Відповідно до статті 23¹ Закону України «Про звернення громадян», Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій, затвердженого рішенням Київської міської ради від 08.10.2015 № 103/2006, у редакції рішення Київської міської ради від 10.06.2021 № 1439/1480, (далі – Положення), розглянуто електронну петицію № 12370 «Припинити витрачати кошти київського бюджету на розкіш і перенаправити їх на допомогу армії шляхом коригуванням бюджету міста Києва». За результатами розгляду повідомляємо про таке.
Перекладання бруківки дорожнього покриття вул. Богдана Хмельницького обумовлене тим, що повну заміну старої бруківки проводили у 1950-1957 роках. За час експлуатації виконувався лише поточний дрібний ремонт ділянок, що потребували аварійного відновлення. За результатами комісійних сезонних обстежень, покриття бруківки потребувало капітального ремонту. Тривалий період експлуатації дорожнього покриття без ремонту призвів до утворення просідання основи дорожнього одягу (місцями аварійних) i руйнування монтажного підстильного шару, що сприяло утворенню нерiвностей брукування, зсуву та випаданню камінців. Такий технічний стан покриття бруківки загрожував безпеці учасників дорожнього руху та підвищував ймовірність виникнення аварійних ситуацій.
Відповідно до Плану поточного ремонту об’єктів вулично-дорожньої мережі та штучних споруд комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Шевченківського району» міста Києва на 2023 рік, затвердженого наказом Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.06.2023 № Н-130, проводився поточний ремонт покриття бруківки вул. Богдана Хмельницького.
На ділянці вул. Богдана Хмельницького від вул. Хрещатик до вул. Володимирська проведено роботи з демонтажу елементів брукування, очищення та калібрування камінців, вирівнювання та посилення основи, піднімання на необхідний рівень люків, що просіли, i бортового каменю та влаштування покриття з раніше демонтованих камінців брукування. 3 метою посилення заходів безпеки дорожнього руху влаштовано наземні пішохідні переходи, які забезпечуватимуть безперешкодний рух маломобiльних груп населення, та нанесено горизонтальну дорожню розмітку.
Виконання ремонту підземного пішохідного переходу в рамках реалізації об’єкту «Реконструкція транспортної розв’язки на перетині проспекту Перемоги з вул. Гетьмана у Солом’янському та Шевченківському районах м. Києва» розпочато у липні 2023 року. Реконструкція передбачає відновлення електричних мереж i внутрішніх насосів із відкачування води з переходу, а також заміну сходів. 3 метою забезпечення вільного доступу для осіб з iнвалiднiстю та маломобiльних груп населення передбачено влаштування ліфтових підйомників та накриття виходів із підземного переходу.
Реконструкція транспортної розв’язки на перетині вул. Полярної з вул. Богатирською здійснюється на виконання розпорядження виконавчого органу (Київської міської ради Київської міської державної адміністрації) від 21.05.2018 № 850.
Реалізація зазначеного проєкту забезпечить приведення параметрів транспортної розв’язки у відповідність до Генерального плану м. Києва, збільшення пропускної спроможності транспортного вузла, ефективний перерозподіл транспортних потоків, запобігання виникнення аварійних ситуацій, покращення транспортного обслуговування населення та екологічної ситуації. Крім того, проєктом передбачено забезпечення умов для доступного, комфортного та безпечного руху пішоходів i велосипедистів як на об’єкті в цілому, так i на збудованому підземному пішохідному переході через вул. Героїв Дніпра у складі реконструкції транспортної розв’язки, який виконується в одному рівні з цією вулицею.
Рішенням Київської міської ради від 13.07.2023 № 6917/6958 створена тимчасова контрольна комісія Київської міської ради з питань перевірки видатків бюджету міста Києва під час дії правового режиму воєнного стану, до основних завдань якої належать: перевірка видатків головних розпорядників бюджетних коштів, розпорядників нижчого рівня, одержувачів бюджетних коштів та комунальних підприємств міста Києва під час дії правового режиму воєнного стану; контроль за своєчасністю проведення публічних закупiвель фінансових послуг; внесення пропозицій щодо пріоритетності видатків бюджету міста Києва під час дії правового режиму воєнного стану.
Відповідно до Регламенту Київської міської ради, затвердженого рішенням Київської міської ради від 04.11.2021 № 3135/3176, результати своєї роботи тимчасова контрольна комісія Київської міської ради викладає в письмовому звіті, що приймається на її засіданні. За результатами розгляду звіту тимчасової контрольної комісії Київською міською радою приймається рішення більшістю голосів від її загального складу.
Відповідно до статті 82 Бюджетного кодексу України (далі – Кодекс) видатки бюджетів поділяються на:
- видатки на забезпечення конституційного ладу, державної цілісності та суверенітету, незалежного судочинства, а також інші передбачені цим Кодексом видатки, які не можуть бути передані на виконання Автономній Республіці Крим та місцевому самоврядуванню;
- видатки, які визначаються функціями держави i можуть бути передані на виконання Автономній Республіці Крим та місцевому самоврядуванню з метою забезпечення найбільш ефективного їх виконання на основі принципу субсидiарностi;
- видатки на реалізацію прав та обов’язків Автономної Республіки Крим та місцевого самоврядування, які мають місцевий характер i визначені законами України.
Джерелом здійснення видатків визначених пунктом 1 частини першої статті 82 Кодексу, є кошти Державного бюджету України (стаття 83 Кодексу) видатки яких забезпечують відповідальні органи державної влади (стаття 84 Кодексу).
Згідно зі статтею 85 Кодексу забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів цим Кодексом, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності простроченої кредиторської заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків на останню звітну дату, що передує плануванню видатків, або за рішенням Кабінету Міністрів України. Такі видатки здійснюються шляхом надання міжбюджетного трансферту з відповідного місцевого бюджету.
Як виняток із зазначених норм, пунктом 222 Прикінцевих положень Кодексу визначено, що в умовах воєнного стану або для здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації та з метою вiдсiчi збройної агресії Російської Федерації проти України та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності органи місцевого самоврядування або військові адміністрації можуть приймати рішення про перерахування коштів з місцевих бюджетів до державного бюджету з подальшим розподілом таких коштів на: заходи територіальної оборони, задоволення продовольчих потреб цивільного населення, евакуацію/вивезення/переміщення цивільного населення із місцевості, де ведуться бойові дії, та небезпечних територій у безпечні місця, зокрема на оплату транспортних послуг, пально-мастильних матеріалів, облаштування місць розміщення громадян, які у зв’язку з бойовими діями залишили місце проживання/перебування, оплату інших заходів, спрямованих на підтримку цивільного населення в умовах воєнного стану.
З метою розблокування можливості фінансування напряму із місцевих бюджетів матеріально-технічного забезпечення частин сил безпеки та оборони, зареєстровано проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного Кодексу України щодо підтримки органами місцевого самоврядування сектору безпеки та оборони» (№ 9560 від 04.08.2023).
Проте, станом на сьогодні відповідні акти законодавства України не ухвалені Верховною Радою України.
Слід зазначити, що Київська міська рада та її органи вживають системних заходів щодо матеріально-технічного забезпечення частин сил безпеки та оборони.
Рішенням Київської міської ради від 31.08.2023 № 7094/7135 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 08 грудня 2022 року № 5828/5869 «Про бюджет міста Києва на 2023 рiк», зокрема:
- збільшено розмір субвенції з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів на виконання Міської цільової програми з організації військової служби, виконання військового обов’язку, мобілізаційної підготовки i територіальної оборони у місті Києві «Захисник Києва» на 2022–2024 роки на 687 753 708 грн (з них трансферт до загального фонду бюджету 140 000 000 грн, трансферт до спеціального фонду – 547 753 708 грн);
- передбачено субвенцію з місцевого бюджету державному бюджету на перерахування коштів в умовах воєнного стану або для здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації та з метою вiдсiчi збройної агресії Російської Федерації проти України та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальної цілісності у розмірі 300 000 000 грн (трансферт до загального фонду бюджету).
Щодо бюджету міста Києва на 2024 рік зауважуємо, що згідно з частиною другою статті 6 Бюджетного регламенту Київської міської ради, затвердженого рішенням Київської міської ради від 07.07.2016 № 579/579, виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) не пізніше 12 листопада року, що передує плановому, подає до Київської міської ради проєкт рішення про бюджет міста Києва.
Враховуючи повномасштабне вторгнення Російської Федерації та триваючу широкомасштабну збройну агресію, й відповідно першочергову потребу у зміцненні та підтриманні оборонних спроможностей України, підтримую електронну петицію № 12370 «Припинити витрачати кошти київського бюджету на розкіш і перенаправити їх на допомогу армії шляхом коригуванням бюджету міста Києва». Таким чином, заходи з реалізації порушених в електронній петиції питань вживатимуться у межах чинного законодавства України, а додаткові – після прийняття Верховною Радою України відповідних законодавчих актів.
З повагою
Київський міський голова Віталій КЛИЧКО
Відповідно до пункта 6.1 "Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій" від 10.06.2021 Київський міський голова Віталій Кличко 16.10.2023 року направив підтриману електронну петицію першому заступнику голови КМДА Поворознику М.Ю., директору департаменту транспортної інфраструктури КМДА Кандибору Р. В. та постійним комісіям Київської міської ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності, з питань транспорту, зв'язку та реклами для подальшої роботи відповідно до розділу VI "Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій" від 10.06.2021 (доручення № 08/КО-2886(п) від 16.10.2023).
Петицію підписали
Перший заступник голови Київської міської державної адміністрації
директор Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради
Для оформлення підписки необхідно авторизуватись або зареєструватись