Відповідно до пункта 5.3 "Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій" від 10.06.2021, Київський міський голова 24.07.2023 року доручив першому заступнику голови КМДА Поворознику М.Ю. та постійній комісії Київської міської ради з питань транспорту, зв'язку та реклами розглянути петицію в установленому порядку. (доручення № 08/КО-2358(п).
27.07.2023 на виконання доручення Київського міського голови Віталія Кличко від 24.07.2023 № 08/КО-2358(п) першим заступником голови КМДА Миколою Поворозником розглянуто електронну петицію № 12291 "Звільнити Р.Кандибора з посади директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА і вжити невідкладні дії для забезпечення безбар’єрності, розвитку громадського транспорту і велоінфраструктури"
Відповідно до статті 23¹ Закону України «Про звернення громадян», Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій, затвердженого рішенням Київської міської ради від 08.10.2015 № 103/2006, у редакції рішення Київської міської ради від 10.06.2021 № 1439/1480 (далі – Положення), розглянуто електронну петицію № 12291 «Звільнити Р.Кандибора з посади директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА і вжити невідкладні дії для забезпечення безбар’єрності, розвитку громадського транспорту і велоінфраструктури» та за результатами розгляду повідомляємо про таке.
З приводу посади директора Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомляємо, що вона належить до посад державної служби категорії «Б».
Порядок вступу на державну службу, її проходження та припинення визначений Законом України «Про державну службу» (далі – Закон).
Пунктом 1 частини першої статті 8 Закону встановлено, що державний службовець зобов’язаний дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Законом визначено вичерпний перелік підстав для припинення державної служби, у тому числі за ініціативою суб’єкта призначення.
Відповідно до Закону невиконання або неналежне виконання державним службовцем своїх посадових обов’язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівника, прийнятих у межах його повноважень, є дисциплінарним проступком, за допущення якого державному службовцю може бути оголошено догану.
Згідно з частиною першою статті 64 та статті 71 Закону державний службовець притягується до дисциплінарної відповідальності в порядку, встановленому Законом та Порядком здійснення дисциплінарного провадження, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1039 (далі – Порядок).
Звільнення з посади державної служби, як винятковий вид дисциплінарного стягнення, може бути застосоване виключно за результатами дисциплінарного провадження лише у разі вчинення державним службовцем:
порушення Присяги державного службовця;
вияву неповаги до держави, державних символів України, Українського народу;
перевищення службових повноважень, якщо воно не містить складу кримінального або адміністративного правопорушення;
використання повноважень в особистих (приватних) інтересах або в неправомірних особистих інтересах інших осіб;
подання під час вступу на державну службу недостовірної інформації про обставини, що перешкоджають реалізації права на державну службу, а також неподання необхідної інформації про такі обставини, що виникли під час проходження служби;
неповідомлення керівнику державної служби про виникнення відносин прямої підпорядкованості між державним службовцем та близькими особами у 15-денний строк з дня їх виникнення;
поява державного службовця на службі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп’яніння;
прийняття державним службовцем необґрунтованого рішення, що спричинило порушення цілісності державного або комунального майна, незаконне їх використання або інше заподіяння шкоди державному чи комунальному майну, якщо такі дії не містять складу кримінального або адміністративного правопорушення;
вчинення систематично (повторно протягом року) прогулу без поважних причин.
Рішення про порушення дисциплінарного провадження та застосовування дисциплінарного стягнення приймаються суб’єктом призначення. Отже, у разі встановлення фактів, що можуть слугувати підставою для притягнення керівництва Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до дисциплінарної відповідальності, відповідні заходи вживатимуться згідно з вимогами Закону та Порядку.
Враховуючи необхідність створення рівного доступу до об’єктів дорожньо-транспортної інфраструктури для всіх груп населення, зокрема для маломобільних груп населення та людей з інвалідністю, виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та підпорядковані комунальні підприємства в межах доведеного фінансування здійснюють заходи для його забезпечення в рамках реалізації Програми економічного і соціального розвитку м. Києва, адресного переліку об’єктів капітального ремонту та Плану поточного ремонту вулично-дорожньої мережі м. Києва.
Підпорядковані комунальні підприємства як замовники будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів дорожньо-транспортної інфраструктури, при проєктуванні та будівництві дотримуються всіх будівельних норм, державних стандартів і правил України щодо доступності для маломобільних груп населення, зокрема ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення».
Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) протягом 2023–2024 років заплановано запроєктувати та збудувати до 40 світлофорних об’єктів, які передбачають дублювання підземних переходів наземними, зокрема, у поточному році планується 9 адрес за рахунок реконструкції автомобільних світлофорів з добудовою пішохідних фаз:
просп. Валерія Лобановського – вул. Деміївська (Голосіївський район);
просп. Валерія Лобановського – вул. Володимира Брожка (Голосіївський район);
вул. Старобориспільська – вул. Миколи Хвильового (Дарницький район);
вул. Костянтинівська – вул. Верхній Вал (Подільський район);
вул. Олександра Довженка – вул. Молдавська (Шевченківський район);
бульв. Тараса Шевченка (ст. м. «Університет») (Шевченківський район);
вул. Богдана Хмельницького – вул. Євгена Чикаленка (Шевченківський район);
вул. Вадима Гетьмана – вул. Олекси Тихого (Солом’янський район).
Також опрацьовується можливість здійснення реконструкції наявного світлофорного об’єкта з добудовою пішохідної фази в межах перехрестя вул. Велика Васильківська – вул. Скоропадського.
Шляхово-експлуатаційними підприємствами м. Києва відповідно до плану поточного (дрібного, середнього) ремонту вулично-дорожньої мережі на відповідний рік виконуються роботи з облаштування пішохідних переходів тактильною плиткою з пониженням бортового каменю та встановлення пандусів. Вказана робота триває постійно і перебуває на контролі Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Комунікацію з громадськістю з питань сталої міської мобільності забезпечує, зокрема, Управління транспорту та міської мобільності Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
З метою залучення громадськості до співпраці у сфері транспортної галузі проводяться регулярні засідання робочої групи «Київська майстерня міста», утвореної при Департаменті транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), під час яких представники громадськості можуть надавати свої пропозиції щодо розгляду відповідних питань у сфері оптимізації дорожнього руху та вдосконалення об’єктів вулично-дорожньої мережі міста Києва, у т. ч. щодо вдосконалення та розвитку велоінфраструктури міста.
Питання вдосконалення велосипедної інфраструктури в Києві також опрацьовуються фахівцями підпорядкованими Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) комунальних підприємств дорожньо-транспортного комплексу, зокрема Комунальним підприємством ««Центр організації дорожнього руху», яке залучене до реалізації завдань із реалізації Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року.
Рішеннями Київської міської ради від 09.12.2021 № 3704/3745 «Про бюджет міста Києва на 2022 рік» та від 09.12.2021 № 3703/3744 «Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку м. Києва на 2021-2023 роки, затвердженої рішеннями Київської міської ради від 24 грудня 2020 року № 23/23», у 2022 році передбачено асигнування по об’єкту «Будівництво велосипедної доріжки по веломаршруту «Солом’янка-Центр» у м. Києві» в сумі 39498,0 тис. грн. По зазначеному об’єкту проведено процедуру закупівлі робіт з розробки проєктно-кошторисної документації, визначено переможця та укладено відповідний договір. Реалізацію проєкту було заплановано у 2022 році, але не розпочато у зв’язку з оголошенням на території України воєнного стану внаслідок військової агресії російської федерації.
Слід окремо відзначити, що відповідно до домовленостей, досягнутих зі Світовим банком, компанією Integrated Transport Planning Ltd. надано послуги з проведення дослідження сталого розвитку міського пасажирського транспорту м. Києва. Остаточний звіт зазначеного дослідження був представлений у грудні 2015 року. У свою чергу Світовим банком передбачалося:
За Сценарієм А (короткостроковий):
створення 16 нових маршрутів;
зміну 38 наявних маршрутів;
107 скасувань наявних маршрутів;
168 збережених маршрутів з новими інтервалами руху.
Згідно з розрахунками експертів Світового банку для запровадження Сценарію А необхідно забезпечити роботу на лінії:
автобусів – 601 од. (на сьогоднішній день – 304);
тролейбусів – 541 од. (на сьогоднішній день – 257);
трамваїв – 351 од. (на сьогоднішній день – 174);
маршрутних таксі – 1051.
Сценарій В (середньостроковий) передбачав:
3 додаткові нові маршрути;
6 маршрутів зі сценарію А мають стати тролейбусними;
8 подальших змін маршрутів;
11 додаткових скасувань маршрутів;
198 збережених маршрутів сценарію А.
Згідно з розрахунками експертів Світового банку для запровадження Сценарію В необхідно забезпечити роботу на лінії:
автобусів – 474 од.;
тролейбусів – 787 од.;
трамваїв – 361 од.;
маршрутних таксі – 861 од.
За договорами, укладеними у 2016–2017 роках, Комунальне підприємство «Київпастранс» отримало:
автобусів – 99 од.;
тролейбусів – 43 од.;
трамваїв – 58 од.
Вказаний рухомий склад було використано для підсилення наявних маршрутів та заміни рухомого складу, який вичерпав свій експлуатаційний строк.
Із початку реалізації запропонованих Світовим банком рекомендацій було закрито 49 автобусних маршрутів в режимі маршрутного таксі, які повністю або частково дублювали маршрути пасажирського транспорту загального користування у звичайному режимі руху.
Одночасно було відкрито (в тому числі й на підставі рекомендацій експертів Світового банку):
10 нових тролейбусних маршрутів: №№ 6, 9, 15, 28, 33, 46, 47, 91Н (нічний), 92Н (нічний), 93Н (нічний);
4 нових автобусних маршрутів у режимі маршрутного таксі:
№№ 137, 500, 501, 502;
4 автобусні маршрути у звичайному режимі руху: №№ 114, 115, 118,119;
1 трамвайний маршрут: № 17.
Крім того, було внесено зміни у шляхи слідування:
11 автобусних маршрутів у звичайному режимі руху: №№ 12, 24, 35, 42, 55, 62, 73, 97, 104, 115, 119;
23 автобусні маршрути у режимі маршрутного таксі: №№ 150, 201, 231, 242, 407, 408, 427, 429, 432, 433, 444, 450, 464, 500, 502, 509, 518, 535, 539, 565, 569, 580, 581;
7 тролейбусних маршрутів: №№ 1, 11, 12, 29, 30, 50, 50К.
Такі зміни дали змогу зменшити кількість маршрутів, що дублюють звичайний режим руху на 15%, оптимізувати мережу громадського транспорту на 18%.
У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України та відповідно негативні економічні наслідки й нестабільний пасажиропотік у столиці відбулися значні зміни в роботі транспорту загального користування.
Відтак в рамках оптимізації маршрутної мережі міста Києва було закрито 9 автобусних маршрутів загального користування в режимі маршрутного таксі, які частково або повністю дублювали муніципальний транспорт, та внесено зміни у шлях проходження 5 автобусних маршрутів загального користування, 2 тролейбусні маршрути та відкрито 1 новий тролейбусний маршрут.
Крім того, плануються до відкриття нові маршрути, які на сьогодні функціонують у режимі обстеження пасажиропотоків:
«Залізнична станція «Київ-Волинський» – Національний музей історії України у Другій світовій війні»;
«Вулиця Милославська – житловий масив «Березняки»;
«Станція метрополітену «Деміївська» – вул. Метрологічна»;
«Станція метрополітену «Славутич» – база відпочинку «Либідь»;
«Станція метрополітену «Харківська» – станція метрополітену «Театральна».
При цьому, враховуючи суспільну значимість порушених в електронній петиції питань та зростаючий суспільний запит в умовах триваючої російської агресії, підтримую ініційовану Вами електронну петицію в частині подальшої реалізації заходів із розробки та впровадження механізмів підвищення рівня доступності всіх елементів міської інфраструктури для малобільних груп населення та її розвитку в цілому. Виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) вживатимуться відповідні заходи згідно з обсягами бюджетних призначень та відповідно до розділу VI Положення в межах покладених функцій й повноважень.
З повагою
Київський міський голова Віталій КЛИЧКО
Відповідно до пункта 6.1 "Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій" від 10.06.2021 Київський міський голова Віталій Кличко 09.08.2023 року направив підтриману електронну петицію першому заступнику голови КМДА Поворознику М.Ю. та постійній комісії Київської міської ради з питань транспорту, зв'язку та реклами для подальшої роботи відповідно до розділу VI "Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій" від 10.06.2021 (доручення № 08/КО-2358(п) від 09.08.2023).
Петицію підписали
Перший заступник голови Київської міської державної адміністрації
Для оформлення підписки необхідно авторизуватись або зареєструватись