Відповідно до пункта 5.3 "Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій" від 10.06.2021, Київський міський голова Віталій Кличко 22.12.2022 року доручив заступнику голови КМДА Мондриївському В.М., заступнику голови КМДА Пантелеєву П. О., директору департаменту транспортної інфраструктури КМДА Кандибору Р. В., та постійним комісіям Київської міської ради з питань транспорту, зав’язків та реклами та з питань житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу розглянути петицію в установленому порядку. (доручення № 08/КО-2751)
Доручення Київського міського голови
29.12.2022 на виконання доручення Київського міського голови В. Кличка (доручення від 22.12.2022 № 08/КО-2751) заступником голови КМДА Валентином Мондриївським розглянуто електронну петицію № 11431 "Заборонити працювати рекламним баннерам та зовнішніх освітлень".
Відповідно до статті 23¹ Закону України «Про звернення громадян», Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій, затвердженого рішенням Київської міської ради від 08.10.2015 № 103/2006, у редакції рішення Київської міської ради від 10.06.2021 № 1439/1480 (далі – Положення), розглянуто електронну петицію № 11431 «Заборонити працювати рекламним баннерам та зовнішніх освітлень». За результатами розгляду повідомляємо про таке.
На території міста Києва рекламні засоби та рекламні конструкції встановлюються суб’єктами господарювання – розповсюджувачами реклами.
Відповідно до Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067, а Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Києві, затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 05.02.2019 № 207, розповсюджувач зовнішньої реклами забезпечує розміщення та експлуатацію рекламного засобу згідно з дозволом і з дотриманням норм технічної безпеки, пожежної безпеки та санітарних норм, здійснює підключення рекламного засобу до існуючих мереж зовнішнього освітлення згідно з установленими законодавством вимогами та відповідає за неналежний технічний стан, санітарний стан рекламного засобу та місця розміщення.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною четвертою статті 23 Господарського кодексу України незаконне втручання органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у господарську діяльність суб’єктів господарювання забороняється. Не допускається видання правових актів органів місцевого самоврядування, якими встановлюються не передбачені законом обмеження щодо обігу окремих видів товарів (послуг) на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць.
Слід зазначити, що підстави для притягнення до адміністративної відповідальності за освітлення рекламних засобів в період критичного навантаження на енергосистему чинними нормативними актами не передбачені, Кодекс України про адміністративні правопорушення не містить відповідних норм.
Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) звернувся до всіх власників рекламних засобів і вивісок у місті Києві з проханням зменшити потужність використання електроенергії, мінімізувати її споживання, забезпечити вимкнення з 17:00 цифрових носіїв, відмовитися від зовнішнього освітлення належних їм конструкцій та продовжує на регулярній основі інформаційно-роз’яснювальну роботу з розповсюджувачами реклами.
Крім цього, за підсумками взаємодії з Асоціацією операторів зовнішньої реклами України, остання поінформувала про такі результати вжитих заходів:
– відключення освітлення (зовнішнього та внутрішнього) всіх рекламних конструкцій типу «Білборд», «Скрол» та «Сіті-лайт» цілодобово;
– примусове вимкнення всіх цифрових рекламних конструкцій з 17:00 до 7:00, що дає понад 60% економії електроенергії та унеможливлює зайве споживання в години пікових навантажень;
– переведення всіх цифрових рекламних конструкцій в економний режим споживання, зі зменшенням номінальної потужності не менше ніж на 40%. Носії без такої можливості економного споживання вимикаються на весь час;
– загальна економія споживання електроенергії в місяць внаслідок вжитих заходів становить 1750 МВт, що становить 100% для носіїв із зовнішнім та внутрішнім освітленням та 83% для цифрових носіїв у порівнянні зі звичайним режим споживання енергії.
Загалом за результатом здійснених заходів від електроспоживання відключено 5100 наземних носіїв, в економний режим роботи з 7:00 до 17:00 переведено 547 цифрових носіїв та близько 25000 вивісок не вмикають освітлення з настанням темної пори доби.
Комплекс розроблених заходів, що здійснюються виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією), на сьогоднішній день є оптимальним та коригуватиметься залежно від розвитку подальшої ситуації в енергосистемі України.
З повагою
Київський міський голова Віталій КЛИЧКО
Петицію підписали
Для оформлення підписки необхідно авторизуватись або зареєструватись